آموزش آشپزی نوجوان | حلوای هویج
  • کد مطالب: ۲۴۵۴۰۷
  • /
  • ۰۷ شهريور‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵

آموزش آشپزی نوجوان | حلوای هویج

خانم خرگوش چند تا هویج توی جنگل پیدا کرده بود. با خودش فکر کرد برای عصرانه می‌تواند با این‌ها یک عصرانه‌ی خوش‌مزه درست کند.

مرجان اسماعیلی - خانم خرگوش چند تا هویج توی جنگل پیدا کرده بود. با خودش فکر کرد برای عصرانه می‌تواند با این‌ها یک عصرانه‌ی خوش‌مزه درست کند. او فکر کرد که باید یک غذای جدید درست کند زیرا از بس هویج ساده خورده خسته شده بود.

برای همین، رفت سراغ کتاب آشپزی که برای تولدش کادو گرفته بود. آن را ورق زد تا رسید به به عکس حلوای هویج. خوشش آمد و فکر کرد حتما حلوای خوش‌مزه‌ای می‌شود. پیش‌بند آشپزی‌اش را پوشید. سپس مواد زیر را آماده کرد:

خانم خرگوش اول هویج‌ها را پوست کند. آن‌ها را گذاشت داخل قابلمه تا با آب بپزند. پس از اینکه آب کاملا خشک شد، هویج‌ها را برداشت و با گوشت‌کوب له کرد. بعد آرد را توی یک قابلمه تفت داد.

آرد را برای این تفت می‌دهند که بوی خامی آن از بین برود. خانم خرگوش این را از توی کتاب آشپزی یاد گرفته بود! پس از پنج دقیقه، روغن را اضافه کرد.

بعد هم هویج، گلاب، شکر و هل را به مواد اضافه کرد. آن‌ها را خوب به هم زد. مواد را آن‌قدر هم زد تا کمی سفت شد. وقتی حلوا به‌راحتی از کف قابلمه جدا می‌شود و به آن نمی‌چسبد یعنی آماده است!

وقتی حلوا آماده شد، خانم خرگوش با خودش فکر کرد حلوا را به شکل هویج در بیاورد!
نزدیک عصر بود و بچه‌ها که رفته بودند در جنگل بازی کنند، کم‌کم سر‌و‌کله‌شان پیدا شد.

آن روز خانم خرگوش و بچه‌هایش یک عصرانه‌ی جانانه خوردند! شما هم اگر حلوا دوست دارید می‌توانید با کمک بزرگ‌ترها این حلوا را درست کنید.

چی لازم داریم؟

هویج پنج عدد متوسط
آرد یک پیمانه
روغن به میزان لازم
شکر نصف پیمانه
گلاب یک‌چهارم پیمانه
پودر هل یک‌چهارم پیمانه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.